سرخط خبرها

کتاب داستانی «مادر بزرگ منتظر است» با موضوع وقف منتشر شد

  • کد خبر: ۱۸۷۲۳۵
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کتاب داستانی «مادر بزرگ منتظر است» با موضوع وقف منتشر شد
همزمان با هفته وقف، کتاب داستانی «مادر بزرگ منتظر است» با محوریت وقف پسری نوجوان برای آباد کردن قنات خشکیده اجدادیش منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به قلم درآوردن مفاهیم کار ساده‌ای نیست به ویژه آنکه اثر قالب داستانی داشته باشد. کتاب «مادر بزرگ منتظر است» به نویسندگی یوسف یزدیان‌وشاره که در قالب داستان بلند در گذشته و زمان قاجار روایت می‌شود از این دست آثار است که به یک مفهوم ارزشمند می‌پردازد.

این اثر با دغدغه فرار «مهرآور» نوجوان ۱۴ ساله (شخصیت اصلی داستان) از زندان قجری آغاز می‌شود. مهرآور پس از فرار، برای دور شدن از خطر دستگیری، به قصد دیدار مادربزرگ، راهی ولایت «پایاب» روستای آبا و اجدادی خودش می‌شود. در طی راه و در خود مقصد با چندین مشکل کوچک و بزرگ مواجه می‌شود. برای حل آن‌ها از پای نمی‌نشیند و در طول داستان جوهره‌ی شخصیت پویا و سازنده خودش را برای فائق آمدن بر آن گونه مسائل نشان می‌دهد و سرانجام شیرینی برای نوجوان قصه رقم می‌خورد.

مهرآور در پایان داستان به روستای مادربزرگش می‌رسد؛ روستایی که با کم آبی و خشکی قنات روبه‌رو شده و از خشکسالی رنج می‌برد. او با نذر وقفی که در نظر می‌گیرد سهی از درآمد مزرعه را برای آبادی قنات خشکیده مزرعه مادربزرگش بکار می‌گیرد و نتیجه پشتکارش را به بهترین وجه می‌بیند. وقف و نذر، همدلی، همکاری، محبت، صبر و پشتکار از جمله صفات پر تکرار در این داستان است.

 کتاب «مادر بزرگ منتظر است» همراه با تصویرگری حمیده خسرویان در ۱۶۰ صفحه، قطع وزیری کوتاه توسط انتشارات به نشر منتشر شده و با قیمت ۷۰ هزار تومان در فروشگاه‌های انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.



 در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در آن دقایق بارانی به حال خودم نبودم. دل‌وجانم را خورشید معرفت نورباران کرده بود. احساس امنیت و آزادی می‏کردم. گویی بال درآورده بودم و می‏خواستم پرواز کنم. احساس می‏کردم حالا دیگر زبان طبیعت اطرافم را می‏فهمم. به هر سو می‏چرخیدم، انگار گل‌وگیاه و آب و درخت به من و پدرم سلام می‏کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->